miércoles, 21 de noviembre de 2018

I si fem una pel·lícula?

Aquesta classe, es va dividir en dos parts, la primera part va ser teòrica en la que parlarem sobre l'animació sociocultural en la infància, la seua importància i diferents maneres de poder portar l'animació sociocultural als més menuts.

Quan vam acabar la classe de teoria, passarem a la segona part de la classe i més extensa, en la que realitzarem una activitat més dinàmica: Taller de pel·lícules participatives. Aquesta activitat tracta de realitzar un vídeo, en el qual es mostre alguna problemàtica real de la joventut. 


El taller es dividix en tres fases, ens vam quedar en la primera fase, en que vam seguir els següents  passos: 

En primer lloc, elegir un director de camera, és a dir una persona encarregada de la càmera, la qual serà l'única persona que utilitzarà la camera. Serà la persona responsable de dirigir tot el procés de creació de la pel·lícula i de les filmacions. 

En segon lloc, triar el/la Controlador/a de Tempo,  el grup ha d'elegir una persona per a controlar el temps i a d'avisar al grup cada 15 minuts, perquè l'equip sàpiga el temps que queda. 

En tercer lloc, elegir el gènere de la pel·lícula, el director ha d'escriure el gènere que es va a realitzar, o per exemple la unió de més d'un gènere.
Per a continuar, haviem de triar un títol per a la nostra pel·lícula.

Per últim, a partir del títol, escollir la idea per a fer la Storyline de la pel·lícula, on el grup ha de llançar les idees que té cadascun dels components (BrainStorming).
 Aleshores, de totes les idees que han anat sorgint, s'elegeixen 6 idees.

Per a poder portar endavant la idea, s'han de crear els diàlegs i els personatges, s'han de crear els diàlegs resumits en 8 o 12 frases. Una vegada tot filmat, el temps total de les pel·lícules ha de ser de al voltant de,  7 minuts. 
Realment, en aquest moment ens vam donar compte que era possible tenir el guió d'una pel·lícula en molt poc de temps, ja que amb les idees dels participants del grup era molt ràpid traure idees genials i moltes més idees, que eren tan creatives que fins i tot se'ns era impossible representar per la falta de recursos.
La següent classe continuarem amb la realització del video, en aquesta classe, passarem a l'acció.
Havíem de seguir unes regles de filmació, aquestes eren 7:

  1. Temps: una hora per assajar i per a filmar tota la pel·lícula. La pel·lícula ha de ser de 7 minuts.
  2. S'ha de grabar a una presa, la finalitat és: un take és un bon take.
  3. Ordre cronològica: l'ordre de les filmacions és l'ordre cronològica de la graella feta a la fase anterior. No pot haver edició de les imatges.
  4. La primera imatge ha de ser un cartell amb el títol de la pel·lícula i l'última un cartell amb els noms dels actors, actrius i l'operador de càmera.
  5. L'operadora de càmera ha de tenir calma i preparar en paciència i cura la filmació de cada escena. Ha de donar instruccions sobre allò que s'ha de fer i tot el món ha d'obeir a l'operadora.
  6. L'operadora ha de cridar ACCIÓ! cada vegada que comença a filmar i el grup ha de respectar l'ordre. Després de cridar ACCIÓ! ha d'apretar el botó de REC per a filmar. En acabar de filmar para de grabar i diu ESTÀ FET.
  7. La perfecció és l'enemiga. Procurar la perfecció en aquesta activitat desmotiva i fa perdre molt de temps. Les errades es fan divertides.
 Així, procedim a explicar un poc la nostra idea i el que ferem. La idea que va tindre el nostre grup va ser de recrear 12 tòpics de l'adolescència com per exemple, agradar-li al xic que t'agrada, arribar tard a casa, l'adicció a les xarxes socials, popularitat, drogadicció, competitivitat, problemes alimentàris, respecte per els professors, medi ambient, adoctrinament, embaras no desitjat i la resposabilitat.

Aquestes eren les nostres idees pricipals, però a l'hora de gravar pensarem que se'ns feia impossible fer algunes de les idees que havíem pensat, ja que requerien de molt de material, pel qual vam decidir de fer les 6 que "menys materials" necessitaven. 

Quan escriguerem els diàlegs i vegerem tots els personatges que ens feien falta per a cada escena, procedirem a fer un sorteig, per a que totes eixirem al vídeo per igual.

Una vegada fet el sorteig, eixirem de classe per començar a gravar. Anarem a les escales de fora la facultat, a algunes aules, i a l'eixida. Aquests foren els nostres escenaris, ja que erem moltes persones i cadascuna era de diferent lloc i no hi havia possibilitat de quedar. A més, qu ela intenció era gravar el vídeo en horari de classe i demostrar que en poc de temps és pot fer un bon vídeo.

Després de gravar, elegirem una persona que s'encarregara d'ajuntar totes les escenes i procedira a montar el que seria una pel·lícula.

Dies després la persona que s'encarregava del muntatge, ens envià el vídeo per a que vegerem com havia quedat, i així decidirem donar el vist bó per a presentar en classe.

Van ser dues classes molt divertides i dinàmiques, ja que mai haviem fet el muntatge d'una pel·lícula en tant poc de temps, però gràcies a això, ens adonarem que era possible fer un bon vídeo. 
Encara que sobretot, el que més ens va agradar foren les rises i els bons moments que passarem a l'hora de fer la gravació. Les tomes falses han quedat guardades per a l'eternitat, i és un bon record dels moments que passem a la universitat.
La veritat és, que ens agradaria fer més classes així, perquè no són classes tant teòriques i serveixen un poc també per desconectar del pes que suposa estar en la universitat i disfrutar del moment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario