miércoles, 2 de enero de 2019

Última setmana de classe

L'última setmana de classe, el que ens hem dedicat a fer és anar rematant el projecte, per a poder presentar-lo i realitzar-lo.

Hem dedicat moltes hores a aquest projecte, però sobretot en pensar totes les activitats que deuríem fer. Després de dies pensant, hem aconseguit tindre les activitats que ens feien falta per a totes les sessions que havíem planejat. És important dedicar temps a l'elecció de les activitats, ja que cada sessió estava enfocada a un cert aspecte i aquest havia de ser treballat en profunditat. Així cada sessió comença en un moment de distensió, per a continuar amb una xicoteta relaxació per a fomentar la concentració dels participants. Així doncs, pensem que seria molt més fàcil entrar en la participació de les dinàmiques educadores. Una vegada acabades les activitats enfocades als valors, se realitzarà una xicoteta relaxació, per a poder calmar a l'alumnat i així poder començar la part de les reflexions i avaluacions d'una forma molt més calmada, per a poder extraure reflexions molt més profundes. Finalment, ha quedat amb 11 sessions, en les quals es realitzen diverses activitats, enfocades a diferents col·lectius, per a fomentar els valors com la inclusió social, el respecte, la igualtat i l'empatia.

Després de tindre totes les activitats, quadrades en sessions, el que hem fet és posar-nos a fer els cronogrames de les activitats i les diferents sessions, per tindre-ho tot ben dissenyat per a la posada en marxa. Així com els recursos humans, els recursos materials i el pressupost amb el qual comptàvem inicialment, i el finançament.

El nostre projecte, a més de les dinàmiques amb finalitats educadores, presenta una idea que no podia quedar-se sols a les nostres ments. Aquesta idea, era una idea, per a no deixar el projecte finalitzat una vegada acabaren les 11 sessions i la nostra presència com a educadores no puga ser necessària. 
Aquesta consistia a dissenyar uns tapets per a la taula a l'hora del menjador, aquests tapets recollien històries de persones que han fet història, que han aconseguit grans èxits, sent persones amb diversitat funcional. 
A la part posterior hi havia "crucigrames" i una sopa de lletres per a no oblidar conceptes importants que havien sigut treballats a les sessions anteriors, i que tenien a veure amb les històries de persones amb diversitat funcional.


Amb els tapets, es pretén continuar amb la tasca d'educar amb valors, però sent prescindible la nostra presència al centre escolar, ja que les educadores no podem estar allí infinitament.

Amb la finalització i realització del projecte ens hem adonat que se’ns ha fet molt útil el portar-lo a pràctica, ja que no es queda sols en un treball escrit, com sempre, i això ens ha ajudat a veure’ns en acció. A més, ens ha fet créixer des d’un àmbit més professional i ens ha dotat d’experiència, quan mai abans havíem portat el projecte a cap.

No hay comentarios:

Publicar un comentario